fredag 19 april 2013

Date kväll

Igår var det dags för date-kväll, något som vi slarvat lite med den här säsongen. Har helt enkelt inte haft tid el ork, men efter middagen igår var vi båda eniga om att vi måste skärpa till oss för det gör så mycket gott..Att umgås, prata om annat än jobb och njuta av god mat och vin.

Visst, vi käkar ute mycket..ofta genom jobbet..men sällan vi gör det till en riktig date..klär upp oss (läs Minna sminkar sig) och verkligen går all in...

Igår hade vi bokat bord på Jordan restaurant, och det blev lite av en favorit i repris...Hittade ett inlägg som jag skrev för ganska exakt ett år sedan som ni kan läsa HÄR. Den gången åt vi 2-rätters och jag skrev att jag aldrig hade orkat 3-rätters...Detta hade jag naturligtvis glömt igår, så vi beställde glatt in 3-rätters...och orkade helt enkelt inte äta upp allt. Portionerna är enorma för att vara Fine Dining...

Mitt musselpaket



Jag beställde musslor till förrätt och det var de godaste musslorna jag ätit på länge, om inte de allra bästa någonsin! De kom in i en rund pappersförpackning och doftade ljuvligt av citrongräs och kokos...Mums!



Till huvudrätt åt vi rumpstek som också var riktigt bra och kvällen avslutades precis som vid förra besöket, av " a trip to the cheese room".


Maten på Jordan är vällagad och servicen riktigt bra. 3-rätters middag kostar R325 per person (235kr) och de har en trevlig vinlista med lite av varje och ett imponerande urval av portviner. 

Vi kommer tillbaka...

Inga kommentarer: