fredag 26 april 2013

Pirret innan semestern

Många ggr tycker jag att planering och längtan inför en resa/semester är halva nöjet. Jag älskar att kolla på kartan vart man ska åka, googla info, kolla på bilder, läsa andras reseberättelser osv...

Som egen-företagare har man sällan råd/tid att ta semester och jag har under de senaste 4 åren aldrig riktigt varit helt ledig men för snart ett år sedan åkte vi på en studieresa till Zanzibar och väldigt lägligt så fungerade inte mailen under veckan vi var där så då var jag liksom tvungen att bara njuta av nuet.

Zanzibar var precis lika härligt som jag föreställt mig, och lite till. Den intressanta kulturella biten hade jag kanske inte greppat innan resan. Sedan beror det lite på vad man vill ha ut av semestern, vilken del av ön man ska bo på osv. Hotellen håller mycket hög standard, stränderna är härliga (men kolla noga då många områden faktiskt inte har stränder) och det finns en hel del dagsutflykter man kan roa sig med när man tröttnat på att bara vara...

Vi bodde bl a på dessa ställen:

Jafferji House i Stone Town och Breezes Beach Club & The Palms

Breezes Beach Club



Godaste ananas jag någonsin smakat


Lyxiga Palms Resort







Inga kommentarer: