söndag 24 juni 2012

Trevligt Midsommarfirande i Kapstaden

Igår var vi ett 30-tal vuxna och 10 barn som firade midsommar på City Bowl Market på Hope Street som Svenska vänskapsföreningen anordnade.

 Det var knytis så alla tog med sig något och mitt bidrag blev ägghalvor med räkor el lax och massa svenskt knäckebröd.


Förutom detta så fanns även köttbullar, smörgåstårta, kallrökt lax, jordgubbstårta och massa annat gott!

Och sen hade även Daniela´s- Deliciously Decadent- gjort speciella svenska cupcakes som såldes på marknaden. Jättesöta!

foto: Tess Neale


Hälsade på massor med folk som jag aldrig träffat tidigare och det verkar onekligen finnas gott om svenskar i Kapstaden även under sydafrikanska vintern.
Stort tack till Tess som var så snäll och ställde ordning innan och till Madde som fixade lokalen...

Tess och Madde



Om man är på väg att flytta ner hit så är det väl värt att bli med  i facebook gruppen: Swedish Society in South Africa. Det är en förening med ca 160 medlemmar, som alla gärna hjälper till att svara på frågor m.m om flytt ner, skolor osv...Vi försöker träffas med några månaders mellanrum ungefär...

Jag och Madde


Efter midsommarfirandet passade jag på att få lite kvalitetstid med min goda vän Madde och vi åt bl a en god middag på nyöppnade Hussar Grill i Steenberg. Detta är en "steakhouse kedja" med restauranger utspridda över hela Kapstaden med omgivning. Är helt tokig i deras Madagascan pepper fillet m creamed spinach och sen har de nog en av de godaste desserterna som finns:



Chocolate vodka..Mmmmm!

Var underbart att få lite ledigt och nu känner jag mig redo för ännu en fartfylld vecka på kontoret

Just nu verkar nästa säsongs storsäljare bli vår "Stora Sydafrikaresan" som många redan bokat. Kul!"

Inga kommentarer: