torsdag 28 juni 2012

Börjar dra ihop sig...

På måndag börjar turen och innan dess är det som vanligt tusen saker som ska hinnas med.
Har möte inne i stan om en timme där jag ska få alla papper som jag behöver, petty cash för att betala porters, guider m.m..och generell genomgång.

Därifrån ska jag till Radisson Blu vid Waterfront för att hämta upp ett paket som min kollega tagit med från Australien..Hon började sin tur igår så vi kommer köra samma tur fast några dagar efter varandra...

Från Radisson ska jag vidare på en hotellinspektion..Lägenhetshotell i närheten av Waterfront...Och sedan ska jag fortsätta till Observatory, för att släppa av ett välkomstpaket till kunder som ska åka till krugerparken på måndag...

Sen ska jag hem en snabbis för att hämta Kumbi, en av tjejerna på guesthouset. Hon ska på sin månadslånga semester och åker hem till Zimbabwe så jag har lovat köra henne in till bussstationen i Kapstaden...och efter det..Då ska jag krasch-landa i soffan hemma hos Madde med ett glas vin...



Imorgon landar Fredric! Som jag längtat....Så här Fredric såg det ut från vår balkong imorse (herregud vad trötta ni måste vara på att se denna utsikt om och om igen).

Men för oss är det bra att kunna jämföra de olika årstiderna med samma utsikt..Nu ser ni att nästan alla löv är borta, förutom en liten röd plätt bland vinrankorna...Idag är det återigen strålande sol och klarblå himmel. Underbart!

Inga kommentarer: