onsdag 20 juni 2012

Att längta efter någon

Nu börjar det bli riktigt ensamt här hemma utan Fredric.

 Han är kvar i Sverige för att fira midsommar med familjen och kommer hem nästa fredag.

Känns som en evighet tills dess.

 I början av vårat förhållande var vi ifrån varandra i flera omgångar pågrund av att jag var ute och guidade långa perioder...Men förutom det umgås vi JÄMT. Vi jobbar ihop,  vi bor ihop..så visst känner man sig lite vilsen när han inte är här...

Som tur är har jag ju fullt upp med jobb just nu så det underlättar..är på kvällen och framförallt när man ska tänka på middag som man inser vad tomt det är...Bli mestadels macka och te, eller som ikväll- hemkörd Thai mat..

Simply Asia har god och billig hämt mat...




Däremot tror jag det är väldigt nyttigt att vara ifrån varandra ibland..

Att man får längta...uppskatta varandra och helt enkelt få lite "egentid".


Så hur kommer jag fira midsommaren? Jo, vi är ett stort gäng svenskar som ska samlas på City Bowl Market och ha knytkalas... Jag brukar faktiskt tycka det är trevligare att fira utomlands än i Sverige.

Här nere har man inga förväntningar el planer utan tar det som det kommer...Och sen blir man VÄLDIGT patriotisk när det väl gäller..ha ha!



Inga kommentarer: