lördag 22 maj 2010

Biljetter till fotbolls-VM

Får emellanåt mail från personer som letar efter biljetter till fotbolls-VM i Sydafrika som ju börjar om bara 19 dagar!

Tidigare sa jag nej till allt som hade med VM att göra då jag inte riktigt litade på varken hotell, biljett-agenter mfl och eftersom jag själv inte kommer vara på plats så kändes det inte bra. Jag fick ont i magen bara på tanken av att ha ett gäng kunder på väg ner och få samtal från förbannade gäster som kanske inte fått de rum som lovats el helt enkelt aldrig får sina biljetter etc...

Men nu när det bara är några veckor kvar tills kaoset börjar så har det visat sig att många hotell har haft problem att sälja sina rum och står halvtomma. Flygbolagen gjorde misstaget att höja sina priser så att ingen vanlig människa skulle ha råd att flyga ner... Biljettagenter, hotell och andra aktörer hoppade alla på karusellen och nu står de alltså där med långa näsor och ett VM i antågande som inte alls kommer ge de turistmassor man hoppats på. Det viskas om fiasko redan innan eventet börjar men vi får helt enkelt vänta och se...

Själv hoppas jag såklart på jättesuccé men tycker bara det är så jäkla synd att girigheten tog över istället för om de hade satsat på att locka till sig massorna och visat världen vilket prisvärt resmål Sydafrika faktiskt fortfarande är.
Men, det är lätt att sitta här och döma och tycka en massa...

För att återgå till titeln på mitt inlägg så har jag efter ett antal förfrågningar nu bestämt mig för att ändå försöka hjälpa de som vill komma ner till VM. Så behöver man hjälp med boende, biljetter och annat så är det bara att höra av sig. Jag har ett samarbete med en respektabel officiell FIFA agent för biljetter till matcherna. Priserna i dagsläget varierar självklart mellan de olika lagen men för en av grundspels-matcherna får man räkna med att betala ca: $290 för en Cat 3 plats till $460 för Cat 1.

Inga kommentarer: