fredag 14 maj 2010

ändrade planer...igen

Jahapp..då är beslutet taget. Blir ingen guidning för mig till vintern.

Planen var att jag skulle skaffa nytt arbetsvisum och guida en hel serie av turer genom hela Sydafrika mellan Okt-Mars, men eftersom förfrågningarna och bokningarna för Sydafrikaexperten rullar in så har jag bestämt mig för att inte ta några guide uppdrag utan istället ge mitt företag (och sambo) 110%.

Jag har under de senaste åren haft en hat-kärlek till att guida. Tycker det är SUPER-kul att få visa resenärer allt Sydafrika har att erbjuda men det suger också all energi ur en och jag tror helt enkelt att mitt "bäst före" datum håller på att gå ut... Och det är helt ok.
Har haft så himla kul ihop med alla de hundratals gäster jag flängt runt med de senaste 5 åren och träffat så jäkla mycket trevligt folk, men nu är det alltså dags för mig att fokusera på något annat.

Jag har en tur som jag ska guida genom Norge, Sverige och Danmark i Augusti och det kommer jag gärna fortsätta med även nästa sommar, men guide på heltid blir jag nog aldrig igen.

Istället är planen att jag och F reser ner till Sydafrika igen i slutet av Okt och blir kvar till slutet på Mars och kommer lägga ner all vår tid på Sydafrikaexperten.
Så ni som planerade att komma och hälsa på är nu hjärtligt välkomna eftersom jag alltså kommer vara hemma och inte på resande fot som tidigare...

Har redan fått ett antal bokningar och vill gärna vara på plats för mina kunder, plus att jag har en del gruppresor på gång också. Känns himla kul och trodde faktiskt aldrig att jag skulle kunna jobba med detta på heltid redan nu. Tänk vad livet aldrig blir som man tänkt sig!


Inga kommentarer: