måndag 20 april 2009

Vart fan är mina raggsockor?

Bara att inse. vintern är här. Så bara. Pang!
Påsken var fortfarande helt ok och jag tog förmodligen säsongens sista dopp. För nu är det herremigjävlar kallt. El, alltså, det är ca 15 grader med friska vindar, småskurar men även en del sol. Helt ok om man bodde i ett varmt, isolerat hus hemma i Sverige med centralvärme. Funkar inte riktigt så här. Här sitter jag istället under 2 filtar, 2 par strumpor för att jag inte kan hitta mitt andra par raggsockor (första paret finns redan på kontoret för där är det banne mig ännu kallare) en varm kopp Oboy (ÄLSKAR OBOY) med fossingarna på den lilla elekriska heatern och nästan längtar tills det blir kväll och man kan lägga sig under varma täcket. Är det ok att lägga sig redan kl 20.00?

Nu ska jag iofs inte klaga alltför mycket då jag faktiskt gillar vintern och den friska luften, men skulle gärna ha fått en liten förvarning först så att man hade kunnat förbereda sig, mentalt alltså. För råheten och kylan inomhus, den vänjer man nog sig aldrig vid fysiskt...Men, men.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det verkligen sååå kallt redan i april?? Det är ju som en kylig höstdag här i Skåne.

Anita sa...

Oj oj Minna! Du får springa dig varm!