söndag 19 april 2009

En helg i vindistrikten

Kommit hem efter en helt underbar helg i Vindistrikten tillsammans med min tjejkompis M. Vi drack en hel del vin, käkade massa god mat och bara umgicks. Visst, jag inspekterade några hotell och gjorde mentala anteckningar om vad som skulle kunna funka för grupper, men syftet var ändå att ladda batterierna och det lyckades jag definitivt med. Jag somnade redan innan midnatt och sov ända till kl 08.00. Måste vara rekord!

Blev dock lite frustrerad då jag skulle ha velat köpa med en del vin men snopet upptäckte att mitt nya bankomatkort inte fungerade. Hade knappt några kontanter på mig så tillskillnad mot sista vändan till Franschhoek då jag kom hem med 43 flaskor vin, blev det denna gången bara 4..kanske lika bra det..


Nu ser jag fram mot en kort vecka igen. På onsdag hålls det nämligen val här i Sydafrika och det betyder "röd" dag och likadant nästa vecka då "freedom day" faller på måndagen och 1 Maj på fredagen så det blir ytterligare 2 dagar..
Älskar April!

Så vilket vin gillade jag bäst denna helgen? Moreson's Pinotage tror jag. Och Solms Delta var ganska trevligt oxå och köpte med en flaska av deras Shiraz Reserve 2005 som ska lagras...

Inga kommentarer: