onsdag 29 april 2009

Blast from the past

Yes det är äntligen vinter! Hur vet man det? Jo för jag tog ut en semester dag idag :)
Nackdelen med att jobba inom turism är att jag har på tok för mycket att göra när "vanligt" folk har semester så för mig är Maj-Aug semestertider och detta blev således början på min.

Har besök av en gammal skolkompis från Australien tiden som jag dessutom bodde ihop med i London back in the days (Typ år 2000) och bestämde mig helt enkelt för att ta ledigt och faktiskt ha lite quality tid..och det ångrar jag verkligen inte. K är också bosatt i Sydafrika men bor i Pretoria, där hon jobbar som konsult inom turism så vi har ju hur mycket som helst att prata om just i jobbsyfte men också massor av trevliga minnen, gemensamma bekanta, skvaller etc som man försöker uppdatera varandra med. Dessutom otroligt kul att byta historier om diverse vardags problem som man stöter på, med någon med liknande bakgrund och erfarenheter som man själv har.

Blev naturligtvis en hel del vin igår kväll så idag har vi tagit det lugnt, strosat runt i Simons Town, hälsat på pingvinerna och bara slöat på soffan. Och nu är planen att åka till någon vingård för att förhoppningsvis ladda upp mitt sinande vinförråd.

Inga kommentarer: