lördag 26 oktober 2013

Såååå trött!

Fattar inte vart det här året tagit vägen? Senaste halvåret har utan tvekan varit en av de intensivaste perioderna på länge med drygt 5 månader på resande fot, mer än 25 flyg, 45 passkontroller, ett 60-tal safaris, och ett oräkneligt antal timmar i buss och jeep.

Kommer ta tid att återhämta mig och här hemma i Kapstaden har jag ingen tid att vila eftersom vår svenska säsong är igång sedan flera veckor tillbaka och nov är en av våra mest hektiska månader.

Så just nu blir det inte mycket socialt liv för oss utan det är jobb från morgon till kväll som gäller och runt 19-tiden stapplar jag ut till tv-soffan för att se på några gamla avsnitt av Greys anatomy el liknande..Något där jag inte behöver tänka, överhuvudtaget.

Sen somnar jag strax efter kl 21.00 och vaknar igen strax innan 6 och tillbaka in på kontoret.

Lite trist vardag men så är det att jobba säsong helt enkelt...

Fredric drar ett stort lass just nu och sköter mesta matlagning, shopping m.m och det enda jag lyckats åstadkomma sen jag kom hem var ett bullbak som jag fick ett infall att göra häromkvällen. Märktes att det var ett tag sedan jag bakade för de blev inte hälften så goda som de brukar men nästa gång blir säkert bättre och det är ju inte mycket som slår nybakade bullar och ett glas kall mjölk...



Och inte har jag hunnit ta bilder av huset heller...ska försöka leta fram kameran som fortfarande ligger i den halvt uppackade resväskan...

Inga kommentarer: