söndag 13 oktober 2013

På hemmafronten

Så medans jag är ute och guidar så har Fredric haft fullt upp med att hitta nytt boende till oss, flyttat in och nu är det en del smågrejer kvar, som ska fixas med.

För det första så var det skitigt som bara den i huset när han flyttade in.

Här nere verkar de inte förstå innebörden av flyttstädning. Ägaren till huset ville ha en extra dag på sig "för att städa upp" efter de stökiga studenterna som hade bott i huset innan oss, men såvitt Fredric kunde se, så hade hon inte gjort mycket alls förutom att ha dragit en dammsugare över golvet kanske och torkat några få skåp... Blä!

Nästa dilemma är detta med internet (som vanligt). Har skrivit flera ggr tidigare om hur dyrt internet är här nere och allt krångel vi haft med olika service providers. Det företag som funkat bäst för oss hittills heter Axxess och hos de kostar ett hyfsat snabbt internet, utan något tak för hur mycket data man använder upp, ca R700/mån + kostnaden för att ha ett telefon abonnemang. Helt ok och har funkat klockrent.
Men nu har vi även hört att Afrihost ska vara bra, så kanske att vi ger de en chans i nya huset. Får se...Vi kan nämligen inte göra någonting alls innan jag kommit hem eftersom vårat Telkom-konto står i mitt namn...Suck!


Ska bli spännande att få komma hem om några dagar och se det med mina egna ögon och bilder kommer så snart jag packat upp...

Inga kommentarer: