lördag 20 oktober 2012

Mer energi med LCHF

Sedan jag startade eget för 3 år sedan så har jag sakta men säkert ökat i vikt...

Blir extremt långa dagar sittandes på kontoret och vardagsmotionen har fått gett vika helt.

Tidigare guidade jag mycket och då blev det automatiskt en hel del vandringar m.m men i samband med starten av företaget, bestämde jag mig för att lägga ned guidningen ett tag...

Och nu kommer jag helt enkelt inte i mina kläder längre!

Jag har länge ätit LCHF, med mer el mindre strikta perioder och är just nu inne i en strikt period och inser vilken enorm skillnad det gör på en gång...

Första dagarna får jag lätt huvudvärk och kramp i benen på nätterna, men så snart kroppen anpassat sig, så får jag istället massa extra energi.

Så de senaste 2 veckorna har jag vaknat kl 04.00 och jobbat extremt effektivt...Vi har börjat promenera mer frekvent och min mage är inte alls lika svullen och uppblåst som tidigare.
Jag håller mig mätt mycket längre och sover riktigt bra på nätterna.

Och det bästa av allt..vågen pekar nedåt och så småningom kan jag förhoppningsvis komma i mina gamla kläder igen...

Känns himla skönt att vara på banan igen.

Här i Sydafrika är inte LCHF ett lika kännt begrepp som hemma i Sverige, så det finns inte alls lika mycket LCHF-vänliga produkter, men här finns bra råvaror att laga mat på hemma, och när man äter ute på restaurang kan man alltid välja bort kolhydraterna på relativt enkelt sätt...

Inga kommentarer: