måndag 15 oktober 2012

Laddat batterierna

I helgen var jag för första gången på väääldigt länge, ledig i hela 2 dagar...Underbart!!!

Jag och Fredric åkte in till Kapstaden där vi bodde på Villa Cape Adventures.

Perfekt läge till många restauranger m.m. Vi gick ut och käka och tog några glas vin med Anna och Kenneth..Sen sov vi...länge.

På söndagen var det kanonväder och redan 22 grader varmt ute vid 8-tiden...Däremot så blåste det rejält, något som vi längre inte är så vana vid nu när vi bor i Stellenbosch..


Blouberg Strand

Vi åkte bl a upp på Signal Hill, vi åkte till Blouberg strand och tittade på kitesurfare och käkade glass och sedan åkte vi till Durbanville vindistrikt där vi åt lunch på Klein Roosbooms Ruby Café. En supermysig dag!

För er som ska bo på Villa Cape Adventures så är ett tips att kolla på de fina tavlorna som hänger lite här och var. Är fotografen Thomas Ärlemo som tagit helt fantastiska bilder av bl a Taffelberget och Cape point. Går att beställa och få hemskickat i Sverige. Har ni Facebook så gå in och kolla hans facebooksida där han har en jättefin bild uppifrån taffelberget som sin omslagsbild och fler taffelberget bilder finns under hans personliga favoriter.  Superduktig kille!

Nu i veckan ska jag försöka få färdigt de sista jul och nyårsbokningarna (sedan tar jag inga fler bokningar under denna tid) och dessutom ska jag gå "första hjälpen" kurs hela tis & ons.

Måste uppdatera min guidebricka och i detta ingår också att man uppdaterar sitt första hjälpen cert...

Inga kommentarer: