lördag 10 september 2011

Sovmorgon

Idag är vi lediga från Guesthouset och Fredric passar på att sova ut..Själv har jag legat och vridigt och vänt på mig sen 6 imorse så vid 7-tiden passade jag på att krypa upp i sängen med datorn och läsa lite bloggar..Inte ofta jag hinner med det.

Lägenhets-letandet fortsätter men vi har nog bestämt oss för att det får bli något billigt ställe första året, tills vi hunnit bo in oss i Stellenbosch..Är så svårt att veta vilka områden som är bra och dessutom kommer vi inte spendera så värst mycket tid i hemmet... och vill man ha ett hus med hyfsad standard så får man räkna med ca 10000 kr i mån, vilket är lite mycket tycker vi...

Men trots att lght och huspriserna är i det dyraste laget här i Stellenbosch så märks det att det är en studentstad eftersom man kan äta riktigt billigt!



Finns ett pizzahak nere på Dorp street som heter Gino´s där man kan få en pizza för 40kr. Och ölen kostar 10 spänn..Helt ok! Kolla in deras meny här.  Jag och F har redan ätit där flera ggr och maten är riktigt bra och livlig atmosfär...förutom Pizza så har de även pasta, kött, fisk etc..


Inga kommentarer: