torsdag 1 september 2011

Prisvärd lunch i vindistrikten

Nu när vi äntligen kan kalla oss själva för Stellenbosch-bor så är ju en av våra största "utmaningar" att utforska alla restauranger och vingårdar i området. Hårt jobb, men någon måste ju göra det ;)

Idag tog Peter och Katarina som äger The Beautiful South Guesthouse som vi jobbar på, oss till Clos Malverne, som ligger i Devon Valley, strax utanför Stellenbosch.



 Trevlig vingård med restaurang och spa och här kan man avnjuta en 4-rätters avsmakningslunch för R148 per person inkl vin!

Verkligen value for money och maten var kanon!
Jag åt bl a prawn tempura, rödbets och getost sallad och en fillet. Och till dessert blev det en sagolik choklad fondant. Till alla rätter har de matchat ett av gårdens egna viner och min favorit var nog deras Auret som är en blend av Cabernet Sauvignon och Pinotage.



Restaurangen är vanligtvis endast öppen för lunch med några enstaka middagskvällar under högsäsong och trots att det bara är första vårdagen och en torsdag så fylldes restaurangen upp ganska snabbt så jag rekommenderar att man bokar bord.

2 kommentarer:

Marie sa...

Då får väl jag passa på att rekommendera mina Sydafrikanska kollegors favorit: La Masseria i Durbanville. Hyfsat nära till ert nya boende!

Minna sa...

Tack för tipset Marie!..Det ska vi absolut besöka..har också hört en hel del bra om det :)