måndag 21 juni 2010

The Opal Lounge i Kapstaden

En restaurang som jag definitivt kommer besöka i Kapstaden nu i höst är The Opal Lounge, 30 Kloof Street. Det är här som mysiga Manolo tidigare låg och enligt flera av mina kunder, är både servicen och maten helt fantastisk.


Kloof St, som är en "förlängning" av populära Long Street där många backpackers, nattklubbar och barer ligger, ligger i stadsdelen Gardens och i detta område hittar man många bra restauranger som tapas-baren Asoka, Cape Colony i Mount Nelson Hotel, Saigon, 95 Keerom, Arnolds som har den billigaste och bästa frukosten i stan enligt mitt tycke och en annan favorit sedan länge: Societi Bistro (som tidigare låg nere vid Waterfront).

Ja, listan kan göras lång och självklart kommer vi ge våra omdömen om dessa och många andra restauranger när vi är på plats igen i slutet på September.

Vill man bo centralt med närhet till alla dessa restauranger rekommenderar jag svensk-drivna Villa Cape Adventures som jag skrivit om tidigare här.
Prisvärt och perfekta läget!

Om ni har någon egen favorit restaurang, tipsa gärna genom att lämna en kommentar :)

Inga kommentarer: