lördag 12 juni 2010

En längre resa genom Afrika

Skrev tidigare under veckan att jag blivit tillfrågad om en tur genom Afrika i augusti och nu ser det ut som att jag faktiskt kan göra den :)

Har hittat en ersättare åt mig som ska guida Norge turen och själv ser jag alltså fram emot att få vara sk "Tour Director" på en resa genom Sydafrika, Viktoria Fallen och Kenya. Det är ett Australiensisk företag som jag även guidat åt i Kanada, Alaska och Norge och nu blir det alltså med största sannolikhet även Afrika.

Resan kommer börja i Kapstaden i mitten av Augusti och under en månads tid kommer vi resa längs Garden Route, genom Zululand, Swaziland, Kruger parken, Viktoria fallen och flertalet av nationalparkerna i Kenya.

Kommer bli hur kul som helst!

Blir ett lite annorlunda upplägg än vad jag är van vid då lokalguider kommer komma ombord och sköta guidningen och jag är med för att se till att allt flyter på med flygbyten, hotell incheckningar osv...Lyxigt!
Och lyxigt kan man även kalla boendet som dessa gäster kommer ha (och jag oxå förstås :)

Eller vad sägs om Tinga Safari lodge el Lion Sands game lodge i Kruger, Royal Livingstone Hotel vid Victoria fallen, Amboseli Serena Lodge och Sweetwater tented camp i Kenya?

Ja, jag har nog världens bästa jobb trots allt!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Älskar bloggar av utlandssvenskar, så jag kommer definitivt tillbaka hit. Tack för att du håller med mig, och tack för din kommentar :)

Emelie sa...

hej. läste om din resa. är det den rutten ni ska ha ? jag håller på och kollar en rutt.