tisdag 24 november 2009

Hyr hus utanför Kapstaden

För den som vill ha självhushåll och slippa bo på hotell erbjuder Sydafrikaexperten nu ett antal hus och lägenheter att hyra nere på Kaphalvön.


Jag har fått tillgång till en databas med nästan 100 olika boende alternativ och alla hus och lägenheter håller riktigt hög klass.






Perfekt om man reser en hel familj eller kanske flera par som reser tillsammans och vill kunna laga lite mat, grilla och ha tillgång till egen pool. Stränderna i Kapstaden är fina men atlantvattnet riktigt kallt (9-10 grader) så på så sätt är False Bay och orter som Kalk Bay, Fish Hoek och Simons Town ett bättre alternativ för den som vill bada i havet även om temperaturerna sällan når 20 graders gränsen här heller :)



Förutom stränderna så finns det många fina naturområden för den som gillar att vandra och vill man spela golf finns ett flertal riktigt bra banor i området.
För vinälskaren ligger ett antal trevliga vingårdar på lagomt avstånd och vill man in till Kapstaden så tar det bara ca 30-40 min med bil.




Kanon läge helt enkelt!


Kommer välja ut ett par favoriter nu under veckan och lägga upp lite bilder och mer info men detta är något jag tror och hoppas kommer bli väldigt populärt.

Är man intresserad av att hyra ett semesterhus så är det bara att maila mig: info@sydafrikaexperten.se och ge mig lite mer info som datum, antal personer, hur många sovrum ni vill ha och om ni har några önskemål på område etc så hjälper jag er att boka.

Inga kommentarer: