torsdag 18 oktober 2007

Recovery..

Känns som helgen var förra året någon gång eftersom jag haft så fullt upp (el rättare sagt haft vääldigt långa dagar sen dess)

Hade en superlugn och skön helg där jag umgicks med lite vänner och försökte sova ikapp..Hann även med en kortare biltur upp längs med väst kusten men tyvärr är den riktigt spektakulära blomsäsongen över..men! Däremot såg jag en Cape Kobra! på säkert avstånd i bilen så det var lugnt..
är ett flertal blommor som vi dock inte känner igen från förra säsongen eftersom vi inte var här under våren och känns lagomt pinsamt att jag och Saga som lokal guider inte vet vilka de är så nu researchas det för fullt..Förhoppningsvis träffar vi på någon som vet innan första turen ska ut i natur reservatet..

I måndags var det således dags för vårt "kick off party" och det blev ju som vanligt en MYCKET blöt kväll..Behöver inte gå in på några detaljer men ni kan ju föreställa mig min panik när alarmet gick av kl 06.45 istället för 05.45 och det bara var att kasta på sig kläder och springa till tåget.. Mådde ändå på nåt underligt sätt ok nästan hela dagen..till sådär..ja ni som känner mig vet ju..Kl 18.00..då blir Minna bakfull..och då var det bara att sätta igång att dricka igen eftersom vi skulle på Braai (grillfest) hos några kompisar... Och sen dagen efter skulle jag på nåt vintjofräs på lunchen med jobbet så jag helt enkelt stupade i säng igårkväll redan kl 21.30! är det åldern som börjar märkas av tro?

Fortfarande inte hittat lght och det känns lite hopplöst ibland.. Var och tittade på en idag men den låg i ett riktigt slum område och trots att mäklaren sa att den stod tom och bara var att flytta in..så låg det säkert 5-6 pers i lght och sov..Och ingen spis, el vatten kran el nånting..riktigt skumt..

Däremot verkar det finnas lite större hus för några hundra lappar extra och även om jag inte hade tänkt mig att hyra ett hus med 4 rum & kök själv så kanske jag snart inte har något val..Dåligt med lagom stora lght..antingen är de 1:or med kokvrå el villor..hmm..ja, verkar ju vara superstort intresse från alla att komma och hälsa på så man kanske behöver ettt större ställe trots allt..vem vet?

Inga kommentarer: