fredag 26 oktober 2007

ingen dag den andra lik

Guuud! va jag älskar att ha ett vanligt mån-fre jobb och kunna gå hem på fredagen och verkligen njuta av helgen precis som alla andra..Kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig helt men änså länge så passar det mig ypperligt..
Fortfarande fullt upp med allt och det känns ibland som om jag bara hinner lägga huvudet på kudden innan det är dags att gå upp igen..Den här veckan har varit minst sagt intressant.. Spenderade förra helgen utomhus i trädgården och med att fira sydafrikas guld i Rugby VM. Som svensk har man ju lite svårt att förstå sig på själva spelet men här är de som tokiga i det och det var riktig folkfest!!

Och på jobbet har det oxå hänt grejor..Har ju kommit igång med säsongen nu och en av våra dagsutflykter är en Cape peninsula dag med riktig sydafrikansk (braai) grillfest till frukost..Tyvärr så har vi haft lite problem med den caterern vi använde oss av förra året så nu i sista stund bestämdes det att jag och Paul, min kollega kommer fixa frukost för 30+ pers varannan vecka..
Så igår morse fick jag släpa mig upp kl 04.30 för att ta mig ner till kontoret, lasta bilen med alla grejor och sen sätta upp för hela eventet..Och eftersom detta är Afrika så dök givetvis inte folket som skulle komma och lämpa av grillen upp, så jag och Paul stod där och försökte bygga nån slags grill på bilparkeringen, med svetten rinnandes innan den äntligen dök upp, 20 min innan gruppen anlände..Och om inte det vore nog så skulle jag helt plötsligt fixa ost brickor, fruktsallad, pålägg, yoghurt etc, etc med ca 10 min till godo innan busslasten skulle dyka upp..Oj, oj..säger jag bara..Var ju inte igår som man höll på med sånt..men kul hade vi! Och i slutändan fick svenskarna uppleva en helt annorlunda frukost på sydafrikanskt vis mitt ute i en park med bergen och havet nära inpå..Lekker!

Och alla måste ha varit nöjda och glada för nu har vi bestämt att sköta frukosten själva för resten av säsongen..Även om jag inte vill guida längre så är det ändå kul med lite kundkontakt då och då..

Och ja just det..Har hittat lght oxå.. Flyttar in 1 Nov så nu letas det möbler för fullt.. En 3:a i Simon's Town, nere på Kaphalvön och ca 10 km från kontoret så det passar mig bra..Inte perfekta läget egentligen men det får duga i 6 mån till att börja med plus att Simon's town är tydligen sydafrikas säkraste stad..vad det nu betyder...Helt omöblerat dock så måste köpa kyl/frys, tvättmaskin etc..

Nej, tror det var allt för den här gången..skriver mer när jag flyttat och har lite bilder att ladda upp..

Inga kommentarer: