tisdag 3 april 2012

Hösten är här

Jag har på senare år blivit ganska morgonpigg av mig.

 Från att ha varit en riktig nattuggla som gillade att sitta uppe fram till 3-4 på natten, har jag nu totalvänt och är istället uppe med tuppen (el helst lite innan). I vanliga fall får jag mest gjort mellan 5-10 på morgonen.

Kl 21.30 längtar jag efter sängen.

Men jag måste erkänna att mina morgonrutiner skjutits på en aning sedan ett nytt duntäcke införskaffades i helgen. Det är ett sånt där riktigt fluffigt och tjockt täcke som man försvinner i..Typiskt hotelltäcke ni vet....Jag älskar det!

Så imorse när klockan ringde 04.30 så låg jag faktiskt och drog mig en kvart. Var så himla varmt och skönt i min duntäcke-bubbla och jag börjar nu fasa inför vintern...för även om vi inte får minusgrader el snö till vardags, så blir det extremt rått och riktigt kallt inomhus under vintermånaderna...Vi har ingen centralvärme och det är stora glipor i fönster och under ytterdörren...brrr...

Men än är vi inte där!



Hösten har bara börjat och så här såg det ut imorse från vår balkong. Kommer inte dröja förrän vinrankorna också skiftar färg...

Inga kommentarer: