onsdag 14 december 2011

Nu är mamsen här!

I förmiddags landade min mamma i ett Kapstaden med störtregn! Har varit jättedåligt väder i två dagar (regn och temp runt 15-16 grader och det är inte ok för dec)  så nu håller vi tummarna för att det klarnar upp snart så att mamsen får en dos av sommar.

Med sig hade hon 2 JÄTTE stora västerbottenostar, massa jäst, saffran, julmust etc så även om vi inte planerat att fira jul på något speciellt sätt så kommer vi nog hitta på något...

För övrigt är alla välkomstpaket utskickade och flera familjer som redan landat så nu är årets mest hektiska period över för min del..skönt. Har jour ifall någon behöver hjälp under resans gång men alla förberedelser och planering är ju färdigt...just nu sitter jag mestadels och jobbar på resor i feb-mars och jag har faktiskt bestämt mig för att stänga kontoret några dagar över jul...Ett välbehövligt break.

Ikväll ska vi umgås lite med mamsen och imorgon är vi tillbaka på guesthouset igen.

2 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Vad kul att få besök! Hur länge stannar hon?
Till nästa år, så kan jag informera om att du kan köpa både färsk jäst och saffran här. Jäst köper jag i bröddisken på P-n-P och den är jätte bra. Bakade lussekatter igår och dom blev jätte fina. Även saffran hittar jag på P-n-P och den är kanon här. Det är hel saffran och smakar VERKLIGEN saffran och blir gult och fint. Mycket bättre än Santa Marias påsar.
Bara så att du vet!

Vi saknar er! Ha det så bra!

Kram

Minna sa...

Hej Gabriella,
Ja, jag brukar också använda färska jästen här, saffran osv men när mamsen var här tidigare så hade hon svårt att hitta så nu tog hon med utifall att..

Alltid kul att ha familjen på besök :)
Hoppas vi kan ses snart!
Minna