fredag 25 november 2011

Ostbricka på Dornier

Blir inte mycket annat just nu än jobb, äta, sova, jobb, jobb, och mera jobb..Men så är det när det är högsäsong och jag klagar verkligen inte över att det är fullt upp...Kul!

Men i veckan som var hann vi iallafall med ett lunchbesök på Dornier som ligger strax utanför Stellenbosch på en avtagsväg från R44 på väg mot Somerset West.



Jag är som kanske några av er vet sedan tidigare, en  "ostbricka fantast", ständigt på jakt efter den perfekta ostbrickan. Jag gillar starka ostar och även om Sydafrika har massa bra ost, så är det tyvärr allt som oftast lite tråkig, smaklös ost man får när man beställer in en ostbricka :(

Så därför var jag positivt överraskad på Dornier. Riktigt bra ostar med mycket smak och även trevliga tillbehör till ostarna som inlagda fikon, aprikoser, honungs kex, oliver m.m och ovanpå detta, vacker utsikt!

Perfekt tisdagslunch om ni frågar mig!

Såg även att de erbjuder större platters lite senare på eftermiddagen med massa godsaker på...

Blir garanterat fler besök...

Inga kommentarer: