fredag 4 november 2011

bilder från safarin

Nu är vi tillbaka i civilisationen igen! Har som ni vet spenderat de senaste dagarna ute i vildmarken på Umlani Bush camp för safari och det var precis vad jag behövde!

Har jobbat non-stop det senaste året och detta var mina första dagar helt utan internet, telefon etc sen jag startade företaget för mer än två år sedan.

Eftersom Umlani är en sk "Bush camp" så finns det dels inget stängsel runt lägret (förutom ett högre stängsel för att hålla de största elefanterna borta) och heller ingen elektricitet i rummen. Man bor i enkla men bekväma hyddor och det finns fungerande toalett och en egen utomhusdusch i varje hydda.

Hyddan man bor i på Umlani Bush Camp

 Detta är precis så jag vill ha det när jag är på safari. Känna att man är ute i bushen och under vår vistelse så hade vi både hyenor och buffel inne i lägret och sniffade på våra hyddor..Häftigt!

 Men är man ute efter lyx och flärd så ska man hellre lägga pengarna på något annat. På Umlani ligger fokusen på djur och natur och vildmark. Och det är riktigt bra!

Jag tog hundratals bilder under de safariturer vi gjorde och även om vi hade otur med vädret och en hel del regn, så fick vi några helt magiska ögonblick med bl a en tvådagars bebiselefant, vildhundar och lejon och elefanter i massor!

Här kommer ett smakprov och jag lovar lägga upp fler safaribilder när jag hunnit gå igenom allt...






Inga kommentarer: