torsdag 11 februari 2010

I Johannesburg efter mycket om och men..

Efter en fruktansvärd flygresa befinner jag mig tillslut i Johannesburg.
Det hela började med snöovädret i Munchen som gjorde att en massa plan var försenade etc och även om vi trodde planet till Johannesburg skulle komma iväg i tid så blev vi ståendes i nästan 6 timmar medans vi väntade på att de skulle frosta av planet osv!

Så istället för att landa kl 08.40 imorse så landade vi strax efter kl 14.00!
Fick ett samtal från Sverige där de förklarade att vissa av mina gäster inte kommit med på planet från Munchen utan istället landar ett dygn senare så planen var att jag blir kvar i Johannesburg för att möta upp resten av gruppen imorgon medans en annan lokalguide tar den nuvarande grupppen till Graskop.

Kändes helt ok ända tills jag skulle gå igenom Customs då de säger att jag har en "Outstanding" penalty vilket betyder att de inte tänkte släppa in mig i landet.
Tydligen någon slags böter som legat kvar sen 2007 då mitt förra företag som jag jobbade för, krånglade som attan med mitt visum och tydligen inte hade betalt en avgift som de skulle..
Så för att kunna komma in i landet denna gång, blev jag tvungen att punga ut flera tusenlappar
:(

Riktig skitstart med andra ord..
Men, men..kan inte bli sämre så nu ser jag fram mot morgondagen.

Bor på ett helt ok nyöppnat hotell (Life Hotel) i närheten av flygplatsen och imorgon kommer en chaufför och plockar upp mig tidig morgon och förhoppningsvis kan jag och delar av gruppen hinna ifatt de andra utanför Kruger parken imorgon kväll...

Inga kommentarer: