fredag 4 september 2009

Härliga dagar i Stockholm

Sitter i min kompis lägenhet i Sthlm och svär över U-bag.
Anlitade U-bag för att skicka en resväska från Kapstaden för mer än 2 veckor sedan och enligt tjejen vid disken så skulle det inte vara några som helst problem att pricka in så att väskan skulle komma fram mellan ons-fre den här veckan då jag befinner mig i Sthlm...Eller hur?...

Efter ett 10-tal telefonsamtal till Cargo Center, Tullen, olika speditionsbolag etc så har det visat sig att väskan inte kommer anlända till flygplatsen förrän imorgon och under helgen är inte tullen öppen. Själv har jag en bokad biljett tillbaks till Värmland på söndag kväll och en kurs som börjar måndag morgon. men nu måste jag alltså stanna kvar en extra natt, hämta väskan på mån morgon och boka ny biljett hem till måndagen. Kursen får jag läsa ikapp så det är egentligen inte hela världen men blir bara så trött på okompetent personal och just detta att man hela tiden måste ringa, tjata, förklara om och om igen... Men så är det..

Har haft 3 fantastiskt härliga dagar i Sthlm då jag hunnit med att träffa massa kompisar och ikväll bär det av mot Åland och min kompis C's årliga kräftskiva.
Har själv inte varit med om en kräftskiva på säkert 10 år så måste erkänna att jag är barnsligt uppspelt och tycker detta ska bli hur kul som helst!

1 kommentar:

Anonym sa...

I MISS YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!x Madde