onsdag 23 september 2009

Fler svenskar i Sydafrika

Pratade tidigare idag med min goda vän M som är kvar nere i Sydafrika och det visade sig att hon stött på några av mina bloggläsare :)
M håller nämligen på att starta en dans skola nere på kaphalvön och några som visat intresse visade sig vara S och hans familj som alldeles nyligen flyttat ner till Simons Town! S har följt min blogg under en längre tid och vi har mailat lite fram och tillbaka så visst är världen bra liten ibland. Verkar för övrigt som om det är många svenskar som planerar en flytt ner till Sydafrika och jag är hemskt avundsjuk själv måste jag erkänna.

För er som undrar hur det går med startandet av mitt egna företag kan jag meddela att jag åtminstone äntligen registrerat det men att hemsidan fortfarande har en lååång bit kvar.
Men planen är som tidigare att flytta ner till Sydafrika igen om ett år och bo där 6 mån om året och här i Sverige resten av tiden.
Jag kommer framförallt koncentrera mig på skräddarsydda paket (boende, hyrbil och aktiviteter) men även en del mindre gruppresor och då är tanken att det ska fokuseras på mat och vin. Sen tror jag fortfarande på ideen om att gifta sig i Sydafrika och kommer lägga ganska stor vikt på det och självklart även bröllopsresor.
Om ni som läser har några unika tips så får ni gärna maila el kommentera då jag gärna vill göra något annorlunda.

Sedan håller jag förresten på och planerar min 30-års fest i Okt. Eftersom jag är lite sent ute så har det visat sig vara svårt att hitta bra lokaler men ska i vilket fall som helst bli jättekul att kunna samla kompisgänget igen....Var säkert 10 år sedan jag hade fest i Sverige senast!

3 kommentarer:

Björn sa...

Hej Minna,
Lycka till med ditt nya företag!
Såg att du skrev att din vän "M", skall starta en dansskola nere på kaphalvön. Kul!
Om "M" vill, gör vi gärna lite reklam för dansskolan på vår blogg som numera under högsäsong läses av cirka 100 svenska Western Cape-läsare per dag. Be M skriva till mig och berätta lite mer, så fixar vi det.(mitt förnamn utan prickar@egi.se)
Ha det bra!
Björn
Ps. minns du att det faktiskt var du som inspirerade oss att starta vår egen blogg för ett år sedan? Det är vi tacksamma för! DS

Gabriella Kruger sa...

Minna,
Hur ska jag hitta alla dessa svenskar när vi flyttat ner? S med familj låter ju tex. väldigt intressant eftersom vi kommer bo så nära och oxå flyttar ner hela familjen. Du får gärna förmedla kontakten!
Lycka till med ditt nya företag! Låter verkligen spännande.
Själva är vi inne på att eventuellt starta Waynes Coffe i Cape Town. Vad tror du om det?
Ha det så bra!
Och jag håller med Björn. Du inspirerade även mig att börja blogga. TACK!
:) Gabriella

Sofia sa...

Hej Minna!

Vi har precis startat Svenska vanskaps foreningen har i SA.

Nu onskar vi att naa ut till alla svenskar i SA. Vi bor i Kapstaden saa naturligt blir framtida arrangement och moten har.

Som start har vi startat en FB grupp. Website kommer i starten paa nasta aar.

http://www.facebook.com/groups/214742441915047/

Ha det gott!

Mvh
Sofia Osburn