söndag 21 juni 2009

Perfekt Midsommar

Oj, Oj vilken fest det blev!
Midsommaraftonen bjöd på strålande sol och ca 20 grader varmt. Midsommarstången stod på plats, buffet för 30 pers + barn, sånghäften och ett glatt humör!

Var en väldig blandning av olika folk och vi 3 svenskar gjorde några tappra försök med att lära de Helan Går och små grodorna. Om de inte tyckte vi var konstiga innan så gjorde säkert detta susen :)

Tog en massa foton men har inte tillgång till de förrän till veckan...

Var helt klart den bästa midsommaren jag firat på många, många år och det är alltid speciellt att fira utomlands..man känner sig så mycket mer svensk på något sätt. Blir definitivt en återkommande tradition nästa år!

Idag hoppas jag träffa M för lite tjej snack...Kanske en sväng till Just sushi?

Sen till veckan ska jag sitta husvakt till ett par vänner. De bor i Fish hoek med gångavstånd till mitt kontor så det blir smidigare för mig nu när jag inte har bil. Betyder att jag kan gå till gymmet, jobba lite längre plus att de har Kabel tv så jag kan frossa i massa teve serier. Konstigt att en sån sak som TV känns som rena lyxen! Ha ha.

1 kommentar:

Lotta P3 sa...

Vad skoj att midsommar blev över förväntan..Vi åt det traditionella du vet sill..Christian och min mamma och Rolf lugnt och stilla sen jobbade vi. men sonen stannade hemma hos pappa och vi har fått rå om honom nu i en hel vecka...ja du vet hur jag är...nu ser vi fram emot att planera för resan ..åh vad jag längtar ...känns som förr när ni bodde i Australien och Irland..tänk vad mycket skoj vi fick uppleva tack vare att ni reste. Ja nu skall det bli skoj att se hur du har det. Kram Lotta