lördag 24 maj 2008

Kanada el Sverige???

Sitter hemma i lght och vantar nervost pa ett samtal fran Kanada. Scenic, australiensiska bolaget jag guidade for bada i Kanada och Norge horde namligen av sig haromdagen och undrade om jag skulle vara sugen pa att guida en tur i Kanada nasta vecka!!!
Sjalvklart sa jag ja eftersom det vore superkul att fa aka till Kanada igen plus att det ju alltid ar bra med lite extra pengar, sa nu sitter jag alltsa har och vantar pa besked om det blir nagon resa el ej. Eftersom jag har en bokad resa hem till Sverige och absolut vill hem en svang i sommar sa maste de hitta en biljett fran Kapstaden-Vancouver och sen tillbaka till Kapstaden via Sverige..Inte det lattaste med kort varsel antar jag. Om resan blir av sa kommer jag flyga redan nu pa mandag (34timmars flyg!) for att landa i Vancouver pa tisdagen och borja turen i en annan stad pa torsdagen.. Lite hektiskt med andra ord och lite nervos over att guida efter att inte har varit i landet pa 2 ar och glomt bort all fakta men det far jag val plugga pa planet isafall...

Men, vi far se..jag haller tummarna iallafall och hoppas..I vilket fall som helst sa blev jag oerhort smickrad av att bara bli tillfragad..maste ha gjort hyfsat bra ifran mig foregande sasonger for att de ska vara villiga att flyga mig over halva jordklotet for en tur el? Kanske ar de bara super desperata..vad vet jag?

Inga kommentarer: