onsdag 7 maj 2008

brrrrr..hösten är definitivt här

Var jättefint hela helgen med 25 grader och strålande sol och igår slog det om..och det med råge! Låg sömnlös hela natten på grund av blåsten och fick raskt försöka hitta ett par långbyxor och tjock tröja på morgonen när jag insåg att regnet öste ner! Så jag antar att hösten definitivt är på ingång. Har absolut ingenting mot kylan, men hoppas bara vinden försvinner så småningom.

Så nu är det dags att köpa element till lägenheten. I Sydafrika precis som de andra flesta länder jag bott i, har man fortfarande inte insett isoleringens magiska effekter eller dubbla glas i fönstren så här har jag en ca 3 cm glipa längst ner på ytterdörren som ju gör att det blåser rakt igenom hela lägenheten! Finns heller inga element el central värme utan de flesta köper mindre eldrivna element el gas värmare till vintern. Så jag står nu och väger mellan dessa två alternativ. Gas värmer självklart upp snabbare och är billigare men eftersom jag inte betalar för min el så skulle ett el element oxå funka... Men då måste man även komma ihåg att vi har ständiga elavbrott att räkna med oxå..så nej, det lutar mot gas trots allt.

Till helgen ska jag och cheferna upp till Durban för "Indaba", den årliga turism mässan. Liknar TUR mässan som vi har hemma i g-borg och ska bli jättekul för mig att kunna knyta fler kontakter och hitta nya hotell som vi kan använda etc nu när jag fått mer ansvar på kontoret och kommer sköta ruljansen i sig nästa säsong.

Inga kommentarer: