tisdag 23 september 2014

Guidad stadsvandring i Kapstaden

Tidigare säsonger så har jag ju själv gjort guidade stadsvandringar inne i Kapstaden och får ganska ofta mail och förfrågningar om detta.

I år kommer jag inte att guida något själv, utan har tagit beslutet att vara mammaledig i den mån jag kan, samt att vara baserad på kontoret de dagar jag jobbar.

Men är man intresserad av att lära sig mer om Kapstadens historia, byggnaderna inne i centrum och få en bra överblick av Kapstadens stadskärna, så kan man nu följa med på guidad stadsvandring i samband med att man åker med Hop on-hop off bussen. (Som jag tycker är ett fantastiskt lätt och smidigt sätt att "göra" Kapstaden på)



 Nyhet för i år är nämligen att samma företag som har sightseeing-bussarna, nu också erbjuder 2 olika stadsvandringar dagligen.

Kl 11 börjar "Historic city Walk" och kl 15 kan man följa med på en promenad genom Bo Kaap (området med de färggranna husen)
Båda dessa guidade vandringar kostar R70 per person och är drygt en timme långa. Turerna börjar vid sightseeing bussarnas kontor på Long Street och man behöver inte förboka.

Förutom dessa stadsvandringar, erbjuder också samma företag kåkstadsturer, som har samma hop on-hop off koncept som de stora sightseeing bussarna. Pris för kåkstadstur: R290 per person.

Inga kommentarer: