fredag 13 december 2013

Ett minne för livet

Var såklart helt magiskt att få vara med på minnesceremonin för Mandela inne i Cape Town Stadium i onsdags.
Som vanligt var jag urusel på att ta bilder men det är absolut en dag man kommer bära med sig länge.
Vi gick dit med våra vänner Anna & Kenneth och vi såg till att vara där i god tid eftersom jag var lite orolig över att behöva köa för länge nu när jag börjar känna mig stor och tung. Vi fick fantastiskt bra platser och det var så himla häftigt att se stadion fyllas på och hur alla dansade och sjöng och hyllade Madiba.





Bild från bakom scenen med taffelberget i bakgrunden


 Kändes inte alls sorgligt utan stämningen var helt fantastisk och framåt kvällen när Johnny Clegg spelade, var det 50 000 glada människor som alla stod upp och dansade...

Mäktigt!

Efteråt tog vi en sen middag på El Burro som är en mysig Mexikanare längs Main Rd.

Blev en lång dag men helt klart ett minne för livet!

Nu är det långhelg eftersom man firar "Reconciliation day" på måndag så vi ser fram mot några lediga dagar och kommer ha stängt på måndag.

Är i vecka 17 nu och har börjat känna bebisen sparka och röra sig så nu händer det grejer och magen växer så det knakar...

1 kommentar:

Bokcaféet i byn sa...

Vilken upplevelse! Så fint sätt att ta farväl av Mandela. Johnny Clegg är en favorit för mig efter att ha hört en skiva spelas på en liten bar i Tanzania för många, många år sedan. Ägaren var sydafrikan och Clegg fans! Efter det är jag också ett troget fans!!
Kram från Skåne
Ps. så spännande med sparkar i magen! Vår minsting blev 6 månader tidigare i veckan. Dessa små underverk!!