fredag 28 juni 2013

Försenat bagage

Jag hade ju en förhoppning om att få mitt försenade bagage redan igår (som utlovats på flygplatsen) men inte helt förvånande så fungerade inte den planen.

KLM skickade min väska till London med hopp om att British Airways kunde ta med väskan samma dag men de vägrade av någon anledning att ta med väskan och skickade tillbaka den till Amsterdam.

Så eftersom KLM bara har 4 flyg i veckan under lågsäsong så landar förmodligen mitt bagage i detta nu (fre kväll) så att jag kan få det hemkört lör morgon.

Som guide är man expert på detta med bagage och utvecklat ett väldigt bra tålamod men det är hur som helst jäkligt irriterande att behöva åka och handla nya underkläder, tandborste m.m när man har tusen andra saker att tänka på.

På söndag ska jag vara redo att ta emot mina australiensiska gäster och sedan kommer jag vara ute på resande fot i 92 dagar!

 Ett försenat bagage är i princip det sista jag vill tänka på just nu.

Men om man ska försöka fokusera på det positiva så har vi iallafall haft helt underbart vinterväder igår och idag...

Ca 20 grader, blå himmel och strålande sol. Håller tummarna för att det håller i sig åtminstone mån-tis då vi ska upp på taffelberget, Robben Island och kaphalvön.

Inga kommentarer: