söndag 15 mars 2009

Nästan så att jag skäms...

Men jag kom på mig själv att längta till hösten.
Jag fullkomligen älskar värme och har inte valt Sydafrika och klimatet här nere av en slump. Men...efter flera veckors konstant värme med temp runt 30 grader och ingen luftkonditionering varken hemma el på jobbet så börjar jag sakteliga känna mig mätt på värme.
Har spenderat hela söndagen på sängen med en bok eftersom det är svalaste rummet hemma hos mig, istället för att spendera den ute i solen som jag brukar..säger en hel del.

Har för övrigt haft en jättelugn helg. Var på fest i fredags som gjorde att lördagen blev väldigt seg och sen käkade jag sushi tillsammans med en god vän på kvällen och gick och lade mig tidigt..och som sagt, inte gjort ett dugg idag. Men ibland är det skönt att göra absolut ingenting.

Nu är kl 17.30 och jag står och väger mellan en långpromenad el ett dopp i havet. Vid den här tiden på dagen brukar de flesta "turister" från stan ha lämnat kaphalvön och ett dopp svalkar iallafall ordentligt.

Ja så får det bli.

Inga kommentarer: