tisdag 18 mars 2008

Slut på flackandet??

är nu sex månader sen jag flyttade hit "permanent" och det börjar verkligen kännas som hemma.
Annars brukar jag ju bli rastlös vid det här laget och planera nästa resa men här känns det helt annorlunda och jag börjar komma till ro så smått. Kanske slut på flackandet???

Samma med jobbet. I vanliga fall är det ungefär nu som jag brukar bli uttråkad men nu känns det istället som om jag bara har mer att lära för var dag som går..Jätteskön känsla!

Iochmed allt detta har jag oxå bestämt mig för att behålla lägenheten ytterligare 6-12 mån. Mitt kontrakt går ut i Maj och hade egentligen planerat att hitta nåt med balkong men det verkar svårt för tillfället + att latheten gjort att jag inte brytt mig om att leta så jätte noga heller.. Så nu ska jag försöka få tummen ur och börja måla om :)och göra det ännu mer personligt..ville inte riktigt ta tag i det tidigare ifall jag skulle flytta..
Känns superskönt att man äntligen börjar landa och ser t om fram mot vintern här nere och det säger inte så lite ;)

Hösten börjar närma sig och även om det idag är 30 grader och strlande sol så börjar mornarna bli kyligare och dagarna kortare. Man brukar säga att påsken är sista sommar helgen så vi får väl se hur länge värmen håller i sig.

kommer vara ledig hela påsken och har lovat Max, chefernas äldsta son (7 åring) att han och jag ska ut och vandra och möjligtvis göra lite geocaching. Ni som känner mig vet vad jag vanligtvis tycker om barn men dessa 3 pojkar har tagit mig med storm..nästan så att biologiska klockan börjar ticka..men bara nästan! När jag tillbringat en dag hemma hos Riemer familjen så kommer jag oftast hem till mig och bara njuter av tystnaden så inte riktigt där än..:)

Imorgon anländer sista gruppen för säsongen! Så idag är det med glädje som jag sitter och knyter ihop välkomstpaket och förbereder välkomstmötet..
F om nu kommer det lugna ner sig vesäntligt på kontoret för min del och jag kommer äntligen få tid att koncentrera mig på hemsidan, hyrbilspaket och alla andra saker som lagts på hyllan under säsong... Betyder också förhoppningsvis att jag kommer kunna gå hem lite tidigare på kvällarna och hinna med gym och kanske t om hitta en hobby :)


Väntar fortfarande på besked ang jobb i Europa i Sommar men försöker att inte ha några förhoppningar utan planerar just nu som att jag blir kvar här hela året.. Hoppas istället att brorsan m familj kanske kan komma ner hit och hälsa på med lillplutten..Men vi får se..

Dags för lunch nu... Ha det bäst! Kram

Inga kommentarer: