tisdag 11 februari 2014

Helgen som gick

Såååå...
Förutom att jag hann läsa min första bok på över ett år, sov sisådär 9-10 timmar per natt och njöt av lugnet i allmänhet på Tempel Wines, så blev det självklart också ett par restaurangbesök m.m under de lediga dagarna.

Medan jag satt och petade mig i naveln och stirrade ut i det tomma intet, så åkte Fredric och hans föräldrar till diverse vingårdar m.m. De besökte bl a Babylonstorens vackra trädgård (inträde kostar R10 per person) och från deras Farm shop köpte de med sig hembakat bröd, massa goda ostar och charkisar som vi mumsade på.



Babylonstoren har också en av de mest populära restaurangerna i hela Sydafrika: Babel och på gården finns även ett lyxigt Boutique hotel och Spa. Pris från ca R2500 per person.


Farm Hotel: Babylonstoren
En av kvällarna provade vi Noop restaurant inne i Paarl som visade sig vara riktigt bra! Väl värt ett besök. Lasse åt bl a en underbar dessert bestående av pocherat päron med massa gott till.




Hann också med en lunch på Red Table som är restaurangen på Nederburg vingård. Som jag förövrigt tycker är helt ok även för vinprovning el deras cellar tour.


Manor House: Nederbur

Inga kommentarer: