tisdag 18 mars 2014

Afternoon Tea på Mount Nelson Hotel

Eftersom jag lever ihop med en "fika fantast" som gärna skulle dricka typ 10-15 koppar kaffe om dagen och som är uppvuxen med 11-kaffe och eftermiddagsfika osv, så kändes ett besök på Mount Nelson Hotels Afternoon Tea som en perfekt aktivitet i förra veckan.

 Speciellt nu när mitt gravida jag är galen i sötsaker!

Mount Nelson Hotel är ett av Kapstadens absolut finaste och framförallt mest anrika hotell och varje eftermiddag serveras traditionell English Afternoon Tea i den vackra salongen och verandan.

Här dukas det upp små snittar, pajer, pytte-smörgåsar och ett myller av olika bakverk...och såklart scones med vispad grädde och sylt!







Till detta serveras såklart te och man har inte mindre än ett 30-tal olika sorter att välja mellan.

Jag och Fredric satt där i flera timmar och bara njöt! Härliga omgivningar med en väldigt vacker trädgård och jättebra service!

Definitivt värt ett besök och något jag rekommenderar alla som har gott om tid i Kapstaden.

Pris: R235 per person och det gäller att boka i god tid under högsäsong.


Inga kommentarer: