fredag 28 december 2007

detta med nyårslöften...

har väl kanske aldrig riktigt varit min grej eftersom jag har fruktansvärt dålig karaktär när det gäller det mesta och oftast sätter upp helt orimliga mål som att jag ska helt plötsligt gå ner 15kg i vikt fast ändå kunna äta och dricka som jag känner för och motionera minsta möjliga...ja, ni som känner mig vet ju hur det kan låta..Men förra året satte jag upp helt andra slags mål varav det ena jag inte kan skriva om på en blogg men som jag lyckades väldigt väl med och det andra var ett ekonomiskt nyårslöfte där jag ville spara ihop en viss summa pengar och tro det el ej, men jag höll båda mina nyårslöften!

Så nu sitter jag och klurar på något nytt nyårslöfte som inte ska vara för jobbigt men ändå tvinga mig till att hitta på något annorlunda el få mig att tänka efter lite grann..
Nu kommer säkert flera av er tycka att detta låter konstigt men tror mitt nästa löfte får bli att försöka vara mer social och hitta en ny hobby... Vet att jag kan verka som en ganska så social person och kan verkligen vara det när jag vill men har helt enkelt inte orkat alls sen jag kom hit i Okt. Hela min energi sen jag äntligen fick mitt egna boende har gått åt till att sitta hemma och mysa, städa, gå långa promenader och bara vara för mig själv. Förmodligen bara en fas och verkligen något jag behövde men nu gäller det att jag börjar jobba lite på det sociala oxå...
Inte bestämt än vad för slags "hobby" el aktivitet jag ska börja med, men något ska det bli.

Sen vill jag även nästa år försöka på något sätt bidra till de som har det sämre ställt här nere. Det gnager alltid på samvetet när man ser kåkstäderna el tiggarna men hur ofta har jag gjort något utöver den enstaka tjugo lappen som man ibland ger bort?

Känns iallafall bättre nu när jag tänkt igenom och reflekterar över min tillvaro här nere och inser vad man kan förbättra.

är något som min kompis Oskar alltid varit skitbra på (att sätta upp mål och ständigt jobba med sig själv) och tror faktiskt det är nyttigt..Sen återstår det ju att se om jag fått bättre självdiciplin och karaktär el ej när man sitter här igen samma tid nästa år...

Inga kommentarer: